عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

ساخت وبلاگ

ماشین های ظرفشویی یکی از لوازم کارآمد در آشپزخانه ها می باشند. وجود ماشین ظرفشویی به خصوص در خانواده های پرجمعیت سبب آسایش و رفاه حال اهالی خانه بوده و در عین حال عدم شست شوی درست ظروف و کارایی مناسب این دستگاه ناخوشایند و دردسر ساز می باشد و به همین دلیل باید فورا نسبت به رفع مشکل مربوطه اقدام شود. ما در ویان سرویس قصد داریم در خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی که یکی از خدمات این مجموعه است مطالبی را به شما ارائه دهیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

در صورت نداشتن تخصص کافی در خصوص تعمیرات ماشین های ظرفشویی می توانید با مجموعه ای با سابقه تماس گرفته و از تعمیرکاری مجرب بخواهید به جهت رفع مشکل در محل مورد نظر شما حاضر شود.

نکات مهم در نگه داری ماشین ظرفشویی

معمولا با استفاده ی درست از وسایلی نظیر ماشین ظرفشویی این دستگاه خیلی دیر دچار مشکل و خرابی خواهد شد از جمله نکاتی که در نگه داری از ماشین های ظرفشویی باید به آن ها توجه شود عبارت است از:

·         تمیز کردن فیلتر دستگاه

·         استفاده از شوینده های مناسب

·         پر نکردن دستگاه بیش از ظرفیت آن

·         خارج کردن ته مانده های غذا از ظروف

·         قرار دادن ماشین ظرفشویی در مکان مناسب

 

از کار افتادن فن یخچال

انواع فن یخچال

به طور کلی یخچال های جدید دارای ۴ نوع فن به شرح ذیل می باشند:

·         فن کندانسور یخچال

·         فن کمپرسور یخچال

·         فن اواپراتور (تبخیر) یخچال

·         فن داخلی یخچال

فن کندانسور یخچال

فن کندانسور در یخچال های جدید بدون برفک وجود دارد، این فن وظیفه ی خنک کردن کویل های کندانسور را بر عهده دارد. فن کندانسور در پشت یخچال می باشد. این فن از طریق کویل های بیرونی و وارد کردن هوای خنک آن را در اطراف کمپرسور گردش داده تا از گرم شدن آن جلوگیری کند.

شنیدن صدای زیاد از یخچال، روشن یا خاموش شدن سریع یخچال و خنک نبودن هوای یخچال نشان از خرابی این فن خواهد داشت.

فن کمپرسور یخچال

فن کمپرسور وظیفه ی خنک کردن کمپرسور را بر عهده دارد. این فن که در کنار کمپرسور قرار دارد سبب گردش هوا در بین سیم پیچ های کمپرسور و پایین آمدن دمای آن می شود.

دلایل روشن نشدن یخچال

معمولا روشن نشدن یخچال میتواند به دلایل ذیل باشد:

·         خرابی ترموستات یخچال

·         مشکل در برد الکترونیکی

·         خرابی کمپرسور یا موتور

·         مشکل در جریان برق ورودی

·         خرابی در اتصالات سیم کشی داخلی

خرابی ترموستات

به دلیل اینکه ترموستات با بررسی دمای یخچال با ارسال دستور روشن یا خاموش موجب روشن شدن یا خاموشی یخچال میشود در صورتی خرابی باعث می شود یخچال روشن نشود.

منبع: ویان سرویس

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 19:18

روشن نشدن جاروبرقی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو می شوند، این مشکل به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و ما در ادامه ی این مطلب از ویان سرویس تصمیم داریم در خصوص علت روشن نشدن جاروبرقی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

مهم ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی

· خرابی رله

· خرابی سیم رابط

· مشکل در پریز برق

· مشکل در سیم جمع کن

· خرابی موتور جاروبرقی

اجاق گاز های جدید برخلاف اجاق های قدیمی دارای فندک خودکار هستند، به همین جهت تنها با پیچاندن شیر اجاق گاز شعله به سادگی روشن می شود. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف فندک اجاق گاز دچار مشکل شده و کارایی خود را از دست بدهد، در این مطلب از ویان سرویس قصد داریم در خصوص عدم کارایی فندک اجاق گاز و رفع آن بپردازیم.

علت کار نکردن فندک اجاق گاز

از جمله اصلی ترین دلایل عدم کارایی فندک اجاق گاز میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

· مشکل در دکمه های فندک

· مشکل در جرقه زن فندک

· انسداد شعله های اجاق

· رطوبت شعله های گاز

· فعال بودن قفل کودک فندک

· نوسانات برق

· نیم سوز شدن فندک

· کم نور یا خاموش بودن لامپ ماکروویو یکی از مشکلات متداولی است که معمولا در ماکروفرهای قدیمی اتفاق می افتد، ما با ویان سرویس تصمیم داریم در ادامه به معرفی این دلایل بپردازیم.

 

کم نور یا خاموش بودن لامپ ماکروویو

 از جمله اصلی ترین دلایل روشن نشدن چراغ ماکروویو می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· سوختن لامپ

· اصلی ترین دلیل روشن نشدن لامپ ماکروفر سوختن آن می باشد، معمولا لامپ داخل ماکروویو بعد از مصرف زیاد و گذشت چند سال می سوزد، گاهی اوقات نوسانات برق باعث سوخت لامپ داخل ماکروفر خواهد شد، در صورتی که مشکل روشن نشدن لامپ به دلیل سوختگی آن باشد لازم است تا ماکروویو را از برق خارج کرده، خازن های ولتاژ را دشارژ و فیوز ماکروفر را قطع نمایید و با باز کردن پنل، لامپ جدیدی را جایگزین کنید.

· مشکل در سوکت لامپ

· از دیگر عواملی که منجر به روشن نشدن لامپ داخل ماکروویو می شود شل شدن سوکت ها و یا خرابی پایه های چراغ می باشد.

· امروزه ماشین های ظرفشویی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات و لوازم خانگی به حساب می آیند، اگر شما هم بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی لکه های آب را بر روی ظروف خود مشاهده میکنید یا ظروف به خوبی خشک نمی شوند تا انتهای این مطلب از ویان سروس با ما همراه باشید چرا که ما تصمیم داریم در ادامه به مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازیم.

 

·علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

تنظیمات اشتباه برنامه شست و شو

· از آن جایی که ماشین ظرفشویی برنامه های مختلفی دارند بعضی از آن ها فاقد مرحله ی خشک کردن می باشد، در صورتی که به اشتباه ماشین ظرفشویی را بر روی این برنامه قرار داده باشید عملیات خشک کردن انجام نخواهد شد.

 

منبع: ویان سرویس

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 19:15

از مهم ترین علل برق داشتن بدنه ماکروفر میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         متصل نبودن سیم ارت

·         وجود بار الکتریکی در لباس

·         لمس کردن بخش فلزی نزدیک به درب

·         خرابی و پاره شدن عایق یا روکش سیم

·         قرار دادن ماکروفر در محیطی مرطوب

·         مرطوب بودن دست ها هنگام لمس ماکروویو

علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو، سامسونگ، بکو، بوش، ال جی و… می تواند به دلایل ذیل باشد:

·         انسداد فیلتر ماشین ظرفشویی

·         انسداد لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

·         مشکل در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

·         مشکل در فاضلاب

انسداد فیلتر ماشین ظرفشویی

علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی و دیگر برندها می تواند به دلیل انسداد فیلتر دستگاه باشد. وظیفه ی فیلتر ماشین ظرفشویی جداسازی پسماند و ذرات غذایی و جلوگیری از وارد شدن آن ها به لوله ی تخلیه می باشد، اما گاهی اوقات فیلتر بر اثر گذشت زمان مسدود شده و مانع از تخلیه ی صحیح آب ماشین ظرفشویی می شود برای جلوگیری از این مشکل بهتر است فیلتر ماشین ظرفشویی را به صورت منظم تمیز کنید. فیلتر در قسمت کف دستگاه قرار دارد برای نظافت فیلتر کافی است به طریق ذیل عمل نمایید.

1.    با چرخاندن درپوش فیلتر در کف ماشین ظرفشویی آن را خارج نمایید.

2.    صافی که در داخل فیلتر قرار دارد را بیرون آورید.

3.    حال با استفاده از یک مسواک آن را تمیز کنید.

در زمان استشمام بوی گاز از پکیج چه باید کرد؟

زمانی که احساس کردید از پکیج ایران رادیاتور، بوتان و… بوی گازی به مشام می رسد در قدم اول باید پکیج را خاموش کرده و شیر گاز را ببندید، بعد از آن در و پنجره ها را باز نمایید، سپس تمامی دستگاه های برقی منزل را از برق خارج کنید، دقت داشته باشید که تمامی شعله های اجاق گاز خاموش باشند. حال اگر تخصص و مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات پکیج و رادیاتور را ندارید بهتر است با یک تعمیرکار پکیج و رادیاتور تماس بگیرید.

علت بوی گاز پکیج و روش های رفع آن

بهتر است برای پیدا کردن دلیل ایجاد بوی گاز از پکیج موارد ذیل را بررسی نمایید:

·         شیلنگ متصل به پکیج و لوله ی گاز

معمولا در اثر استفاده ی طولانی مدت، این شلنگ دچار خمیدگی، فرسودگی، ترک خوردگی و به طور کلی خرابی خواهد شد گاهی اوقات دلیل ایجاد بوی گاز، فرسوده شدن این شیلنگ می باشد که لازم است آن را تعویض نمایید.

·         بررسی اتصالات

تمامی اتصالاتی که در مسیر پکیج و لوله ی گاز می باشد را با دقت بررسی نمایید خرابی یا شل شدگی اتصالات منجر به استشمام بوی گاز خواهد شد، می توانید به جهت بررسی نشتی گاز در بخش های بیرونی پکیج از آب و صابون استفاده نمایید.

منبع: ویان سرویس

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 19:14

رایج ترین و متداول ترین ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل d146، ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل d148w و دیگر مدل های این برند در ذیل آورده شده است:

رفع خطای e2 در ماشین ظرفشویی سامسونگ  و نمایش کد خطا ماشین ظرفشویی

انسداد پمپ بر اثر قرار گیری پسماند غذایی سبب بروز ارور e2 ماشین ظرفشویی خواهد شد پس حتما قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه آن را تمیز کنید. از دیگر دلایل ایجاد خطای e2 در ظرفشویی سامسونگ میتوان به مشکل در ورود آب اشاره کرد.

برای رفع این ارور لازم است در قدم اول پمپ تخلیه را بررسی کنید. برای این کار سبد دستگاه را برداشته و فیلتر را خارج کنید مطمئن شوید بر اثر قرارگیری باقی مانده ی غذا فیلتر مسدود نشده است. البته گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکل در مسیر تخلیه، این ارور نمایش داده شود.

در مرحله ی بعد لازم است سالم یا معیوب بودن شیر ورودی را بررسی کنید. اتصالات ظرفشویی را جدا کنید و اهم متر را بر روی پایانه ها قرار دهید در صورت نمایش عقربه بر روی بی نهایت قطعا یکی از شیربرقی ها معیوب شده است.

عیب یابی لباسشویی دوو

بهتر است ابتدا با دلایلی که منجر به ایجاد مشکل در ماشین لباسشویی دوو می شود بپردازیم.

دلیل کار نکردن لباسشویی دوو چیست؟

مشکل در برق، خاموش بودن دکمه ی start، زیاد بودن حجم لباس ها و قطع بودن برق دستگاه از جمله اصلی ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی دوو می باشد.

علت لرزش لباسشویی دوو چیست؟

اگر ماشین لباسشویی دوو دچار لرزش شده است بهتر است پایه های لباسشویی را تراز کنید.

دلیل تخلیه نشدن لباسشویی دوو چیست؟

برای رفع مشکل تخلیه نشدن لباسشویی از عدم انسداد شیلنگ تخلیه مطمئن شوید، در صورتی که شیلنگ تخلیه خم شده باشد تخلیه لباسشویی با مشکل رو به رو خواهد شد.

آموزش تعمیر و تعویض ترموستات یخچال

همانطور که اشاره شد ترموستات از جمله مهم ترین قطعات یخچال و فریزر است در صورت عدم وجود این قطعه، یخچال به صورت یکسره کار خواهد کرد. ترموستات یخچال قابل تعمیر می باشد اما در صورتی که خرابی آن به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد نیاز به تعویض ترموستات خواهد بود.

چگونه ترموستات یخچال را تعمیر کنیم

قبل از شروع به اموزش تعمیر ترموستات یخچال باید به شما این نکته را یادآوری کنیم که اگر چگونگی تعمیر ترموستات یخچال را نمی دانید و تخصص و تجربه ی کافی در این زمینه ندارید بهتر است این کار را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید.

چرا لامپ یخچال روشن نمی شود؟ علت چشمک زدن لامپ داخل یخچال چیست؟ آیا می شود لامپ داخل یخچال را تعمیر کرد؟ این سوالاتی است که افراد بسیاری از تعمیرکاران ویان سرویس می پرسند، اگر شما هم با این سوالات رو به رو شده و پاسخ آن ها را نمی دانید بهتر است تا انتهای این مطلب با ویان سرویس همراه باشید، ما در ادامه ی این مطلب به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

  • علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی چیست؟
  • علت روشن نشدن لامپ یخچال هیمالیا چیست؟
  • علت روشن نشدن چراغ یخچال امرسان چیست؟

راهنمای تعمیر یخچال فریزر امرسان

اگر از یخچال فریزر امرسان استفاده می کنید و با مشکل روشن نشدن چراغ داخل یخچال مواجه شده اید باید در ابتدا با دلایل بروز این مشکل آشنا شوید، در ادامه به اصلی ترین دلایلی که منجر به روشن نشدن لامپ داخل یخچال یا چشمک زدن آن می شود پرداخته ایم.

چرا لامپ یخچال روشن نمی شود؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که در زمان باز کردن درب یخچال متوجه شده اید چراغ داخل یخچال روشن نمی شود، این مشکل ممکن است در تمامی برندهای یخچال مانند ال جی، امرسان، هیمالیا و… پیش آید، به طور کلی وجود این لامپ علاوه بر اینکه باعث بهتر دیده شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود نشانه ای بسته نشدن درب یخچال به صورت کامل برای آن دسته از یخچال فریزرهایی است که آلارم ندارند.

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 18:31

تلویزیون ال ای دی تلویزیون دوو مدلDSL-43K5950 سایز 43 اینچ, یکی از تلویزیون‌های 43 اینچی کمپانی «دوو» است.تمامی امکانات اولیه‌ی موردنیاز تلویزیون، برای آن در نظر گرفته شده است.صفحه‌ی این تلویزیون از نوع تخت بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD نمایش دهد.همچنین متناسب با این کیفیت تصویر، برای آن رزولوشن 1920 × 1080 پیکسلی را در نظر گرفته‌اند. زاویه دید گسترده 178 درجه‌ای این تلویزیون، امکان تماشای آن را از زوایای گسترده‌ای فراهم می‌آورد. این تلویزیون هوشمند است و شما می‌توانید با آن بازی، وب‌گردی و بسیاری کارهای دیگر را به‌راحتی انجام دهید. شما در این تلویزیون دارای درگاه‌های مختفی هستید و می‌توانید خروجی‌ها و ورودی‌های زیادی دریافت کنید. این تلویزیون دارای رنگ فریم مشکی است.

 

تلویزیون دوو مدلDSL-50K5700 سایز 50 اینچ محصولی بادوام و خوش‌ساخت از این برند است که امکانات متعددی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. کیفیت‌تصویر این تلویزیون 4K است و تصاویر را با وضوح و شفافیت بسیار بالایی نمایش می‌دهد. زاویه‌ دید وسیعی دارد و امکان تماشای صفحه‌نمایش را از محدوده‌ وسیعی فراهم می‌کند. نسبت تصویر آن 16:9 است و تصویر را با ابعاد متناسبی به پخش می‌گذارد. سیستم‌صوتی تلویزیون DSL-50K5700U دوکاناله است و به‌واسطه سیستم‌های صوتی بسیار قدرتمند Surround و Dolby Digital Plus می‌تواند کیفیت صدای بسیار مطلوبی را تولید کند. شرکت سازنده برای این مدل، دو عدد درگاه USB در نظر گرفته شده است. با استفاده از این 2 پورت می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید. برای اتصال پخش‌کننده‌ها به این تلویزیون می‌توانید از بین درگاه HDMI و کامپوزیت و کامپوننت یکی را انتخاب کنید. درگاه HDMI قادر است تصاویر را با کیفیت 4K به صفحه‌نمایش منتقل کند.

تلویزیون هایسنس مدل 70A7100F

 از دیگر ویژگی‌های جالب این مدل، می‌توان به قابلیت ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد؛ کارایی این قابلیت به این صورت است که با ذخیره‌کردن برنامه‌ درحال‌پخش، می‌توانید به لحظات قبلی بازگردید. فرمت‌های تصویری قابل‌پشتیبانی این مدل بسیار متنوع است و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، فایل‌های دلخواه خود را به‌وسیله‌ی درگاه ارتباطی موردنظر پخش ‌کنید. این تلویزیون به‌همراه یک عدد ریموت ‌کنترل ارائه می‌شود که کارایی بسیار ساده‌ای دارد. تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-50K5700U سایز 50 اینچ توانایی پخش و پشتیبانی از شبکه‌های تلویزیونی 4K و HD صدا و سیما را دارا است.
این تلویزیون محبوب ترین تلویزیون برای خانواده هایی ست که به دنبال سرگرمی های متنوع برای اهالی خانه هستند. گیمرها، عاشقان سریال و حتی دوستداران مسابقات ورزشی می توانند تجربه ای به یادماندنی از این تلویزیون داشته باشند. برای  70A7100 از بانه یاب می توانید با پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه تماس حاصل نمایید.

تلویزیون هایسنس مدل 75A62GS

تلویزیون های هایسنس به فناوری های پیشرفته و قیمت ارزان معروف هستند. درست همانطور که دلیل محبوبیت و فروش بالای تلویزیون هایسنس 70A7100 همین موارد بوده و هست.

تلویزیون شیائومی مدل 554S

 این تلویزیون با کوله باری از فناوری های کاربردی و پیشرفته و قیمت ارزان توانسته به محبوبیت بالایی در بازار برسد. بانه یاب به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش لوازم خانگی اقدام هایسنس 70A7100 در بانه همراه با خدمات فروش عالی همچون ارائه ضمانت اصالت کالا، امکان پرداخت هزینه و در نظر گرفتن مهلت تست هفت روزه کالا نموده است.

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 1:50

دیگ ماشین لباسشویی معمولا از جنس پلاستیک یا استیل می باشد. معمولا در لباسشویی های رده پایین و ارزان قیمت از دیگ های پلاستیکی استفاده می شود. دیگ های استیل کیفیت و جنس بهتری دارند.

نحوه تعمیر دیگ لباسشویی

تعمیر دیگ لباسشویی ایندزیت و دیگر برندهای ماشین لباسشویی فعالیتی است که نیاز به مهارت و تخصص دارد پس در صورتی که در این زمینه مهارتی ندارید بهتر است این کار را به یک تعمیرکار بسپارید تا بتواند با  مشکل را برطرف کند.

تعمیر و تعویض دیگ لباسشویی

از جمله مشکلاتی که نشان می دهد دیگ لباسشویی اسنوا، دوو، سامسونگ، ال جی، بوش و… نیاز به تعویض دارد عبارت است از:

  • سر و صدای دیگ
  • سوراخ شدن دیگ

آموزش تعویض دیگ ماشین لباسشویی

برای تعویض دیگ لباسشویی لازم است اقدامات ذیل را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا لباسشویی را از برق خارج نمایید.
  • سقف لباسشویی را باز کرده و پنل لباسشویی را جدا کنید، در صورتی که جاپودری به صورت کشویی است آن را تا انتها کشیده و خارج نمایید.

علت خرابی برد ساید جنرال الکتریک

آموزش تعمیر برد ساید جنرال الکتریک  بر اثر عوامل ذیل دچار خرابی خواهد شد.

  • نوسانان برق
  • نفوذ رطوبت و آب
  • وارد شدن ضربه به یخچال
  • تمام شدن عمر مفید دستگاه

با توجه به مدل و فناوری استفاده شده در تولید یخچال ممکن است برد در جای متفاوتی قرار داشته باشد اما در اکثر مدل های ساید جنرال الکتریک و دیگر برندهای ساید بای ساید، برد در قسمت پشت یخچال قرار دارد.

علت پوسیدگی درب یخچال و تعمیر آن

از اصلی ترین دلایل پوسیدگی در یخچال می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. وجود رطوبت بر روی بدنه و درب یخچال
  2. ریختن آب از بخش آبسردکن یخچال
  3. قرار دادن یخچال و فریزر در نزدیکی اجاق گاز یا در معرض نور خورشید
  4. گذشت زمان و استفاده ی طولانی مدت از یخچال

 

آموزش تعمیر لباسشویی

۵ نکته که طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش می دهد؟

با استفاده ی درست از لباسشویی میتوانید تا حد زیادی از خرابی آن جلوگیری کنید، برخی از مهم ترین نکات به جهت نگه داری و مراقبت از ماشین لباسشویی در ذیل آورده شده است:

  • عدم پر کردن لباسشویی بیش از ظرفیت آن
  • تمیز کردن محفظه ی شوینده
  • قرار ندادن ماشین لباسشویی در نزدیکی سینک و محیط مرطوب
  • تنظیم صحیح برنامه ی شست و شو متناسب با نوع لباس
  • سرویس منظم ماشین لباسشویی

منبع: ویان سرویس

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 1:49

ماشین های ظرفشویی یکی از لوازم کارآمد در آشپزخانه ها می باشند. وجود ماشین ظرفشویی به خصوص در خانواده های پرجمعیت سبب آسایش و رفاه حال اهالی خانه بوده و در عین حال عدم شست شوی درست ظروف و کارایی مناسب این دستگاه ناخوشایند و دردسر ساز می باشد و به همین دلیل باید فورا نسبت به رفع مشکل مربوطه اقدام شود. ما در ویان سرویس قصد داریم در خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی که یکی از خدمات این مجموعه است مطالبی را به شما ارائه دهیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

در صورت نداشتن تخصص کافی در خصوص تعمیرات ماشین های ظرفشویی می توانید با مجموعه ای با سابقه تماس گرفته و از تعمیرکاری مجرب بخواهید به جهت رفع مشکل در محل مورد نظر شما حاضر شود.

نکات مهم در نگه داری ماشین ظرفشویی

معمولا با استفاده ی درست از وسایلی نظیر ماشین ظرفشویی این دستگاه خیلی دیر دچار مشکل و خرابی خواهد شد از جمله نکاتی که در نگه داری از ماشین های ظرفشویی باید به آن ها توجه شود عبارت است از:

·         تمیز کردن فیلتر دستگاه

·         استفاده از شوینده های مناسب

·         پر نکردن دستگاه بیش از ظرفیت آن

·         خارج کردن ته مانده های غذا از ظروف

·         قرار دادن ماشین ظرفشویی در مکان مناسب

 

از کار افتادن فن یخچال

انواع فن یخچال

به طور کلی یخچال های جدید دارای ۴ نوع فن به شرح ذیل می باشند:

·         فن کندانسور یخچال

·         فن کمپرسور یخچال

·         فن اواپراتور (تبخیر) یخچال

·         فن داخلی یخچال

فن کندانسور یخچال

فن کندانسور در یخچال های جدید بدون برفک وجود دارد، این فن وظیفه ی خنک کردن کویل های کندانسور را بر عهده دارد. فن کندانسور در پشت یخچال می باشد. این فن از طریق کویل های بیرونی و وارد کردن هوای خنک آن را در اطراف کمپرسور گردش داده تا از گرم شدن آن جلوگیری کند.

شنیدن صدای زیاد از یخچال، روشن یا خاموش شدن سریع یخچال و خنک نبودن هوای یخچال نشان از خرابی این فن خواهد داشت.

فن کمپرسور یخچال

فن کمپرسور وظیفه ی خنک کردن کمپرسور را بر عهده دارد. این فن که در کنار کمپرسور قرار دارد سبب گردش هوا در بین سیم پیچ های کمپرسور و پایین آمدن دمای آن می شود.

دلایل روشن نشدن یخچال

معمولا روشن نشدن یخچال میتواند به دلایل ذیل باشد:

·         خرابی ترموستات یخچال

·         مشکل در برد الکترونیکی

·         خرابی کمپرسور یا موتور

·         مشکل در جریان برق ورودی

·         خرابی در اتصالات سیم کشی داخلی

خرابی ترموستات

به دلیل اینکه ترموستات با بررسی دمای یخچال با ارسال دستور روشن یا خاموش موجب روشن شدن یا خاموشی یخچال میشود در صورتی خرابی باعث می شود یخچال روشن نشود.

منبع: ویان سرویس

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 23:14

ماشین لباسشویی یکی از لوازم ضروری در خانه های امروزی است که وجود آن کار شست و شوی لباس را برای اهالی خانه بسیار ساده کرده است. ماشین لباسشویی به حدی در خانه ها کاربرد دارد که خرابی و درست کار نکردن آن بسیار ناراحت کننده بوده و دردسر ساز خواهد شد. ویان سرویس در این مقاله قصد دارد تا شما را با یکی از خدمات خود یعنی تعمیر ماشین لباسشویی آشنا کند.

اگر ماشین لباسشویی خراب شود و هیچ یک از اهالی خانه تخصصی در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی نداشته باشند بهترین و ساده ترین کار تماس با مجموعه ای است که با اعزام تعمیرکار ماهر بتواند در سریع ترین زمان مشکل مربوط به ماشین لباسشویی را برطرف کند.

 

خرابی های رایج ماشین لباسشویی

معمولا ماشین های لباسشویی بر اثر عوامل مختلف مانند استفاده ی نامناسب، فرسوده شدن قطعات، نوسانات برق و… دچار خرابی هایی به شرح ذیل خواهند شد:

·                     خرابی هیتر

·                     خرابی موتور

·                     گرم نکردن آب لباسشویی

·                     خرابی شیر برقی

·                     عدم توقف آبگیری

·                     عدم آبگیری به موقع

·                     حل نشدن پودر در آب

·                     عدم تخلیه آب به موقع

·                     خرابی المنت یا ترمیستور

·                     خرابی لاستیک دور درب

·                     خرابی بلبرینگ یا کاسه نمد

·                     باقی ماندن کف بر روی البسه

·                     ایجاد صداهای عجیب و غریب

·                     نشتی کف از ماشین لباسشویی

·                     روشن نشدن ماشین لباسشویی

·                     پاره شدن لباس ها در لباسشویی

·                     بوی سوختگی بعد از روشن کردن

·                     نشت آب در حین آبگیری و تخلیه

·                     تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی

 

پاره شدن لباس ها در لباسشویی و آموزش رفع آن

 

پاره شدن لباس ها در لباسشویی یکی از مشکلات دردسرسازی است که خیلی از افراد با آن رو به رو می شوند، قطعا شست و شوی لباس با ماشین لباسشویی بر خلاف شست و شوی دستی علاوه بر ساده تر بودن نباید هیچ گونه آسیبی به لباس برساند، برای همین در صورت مواجه شدن با لباس های نخ کش، سوراخ یا پاره در ماشین لباسشویی باید سریعا مشکل را بررسی کرده و آن را رفع کرد، ما در این مطلب از ویان سرویس قصد داریم به علل مختلف پاره شدن لباس ها در لباسشویی بپردازیم.

علت پاره شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

از جمله اصلی ترین دلایل پارگی لباس ها در ماشین لباسشویی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         عملکرد نامناسب خشک کن

·         استفاده از شوینده نامناسب

·         انتخاب برنامه ی شست و شوی اشتباه

·         پر کردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی

·         وجود اجسام تیز بین لباس ها

عملکرد نادرست خشک کن

خشک کردن لباس ها که با چرخش سریع دیگ در ماشین لباسشویی انجام میشود در صورت عدم توازن پایه ها و گیر کردن لباس ها به محفظه باعث نخ کش شدن یا پارگی لباس ها خواهد شد.

استفاده از شوینده نامناسب

همیشه سعی کنید از شوینده های مناسب برای شستن لباس ها استفاده نمایید همچنین از مایع سفید کننده به اندازه ی کافی و رقیق شده با آب داخل ماشین لباسشویی بریزید، استفاده ی بیش از حد از شوینده ها و سفید کننده ها سبب پوسیده شدن و پارگی لباس ها خواهد شد.

انتخاب برنامه ی شست و شوی اشتباه

ماشین های لباسشویی برنامه های مختلفی برای شست و شو دارند که به تفکیک جنس لباس ها متفاوت می باشد، لازم است تا با توجه به جنس لباس (نخی، ابریشمی، پشمی و…) برنامه ی مناسب شست و شو را انتخاب نمایید.

منبع: ویان سرویس

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 23:14

شستن ظروف از جمله کارهای خسته کننده برای افراد خانه می باشد به همین دلیل وجود یک ماشین ظرفشویی می تواند باعث راحتی در کارهای رومزه ی خانه شود، ماشین ظرفشویی مجیک یکی از محبوب ترین برندهای ظرفشویی بوده که طرفداران بسیاری دارد. ماشین ظرفشویی مجیک نیز ممکن است مانند بسیاری از وسایل دیگر گاهی دچار مشکل شود به همین جهت باید خیلی سریع نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک اقدام شود، تعمیر ظرفشویی مجیک در تهران یکی از خدمات تخصصی گروه ویان سرویس بوده و ما تصمیم داریم در این مقاله مطالبی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مشکلات متداول ماشین ظرفشویی مجیک

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی مجیک چیست؟ نشتی آب از ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل سوراخ شدن شلنگ های آب متصل به ظرفشویی یا خرابی واشرها باشد.

سرد یا گرم شدن خودکار آب ماشین ظرفشویی به چه علت است؟ معمولا به دلیل معیوب شدن پمپ آب، خرابی سنسور آب گرم یا کم و زیاد شدن فشار آب این مشکل در ماشین ظرفشویی مجیک ایجاد خواهد شد.

چرا ماشین ظرفشویی مجیک به صورت ناگهانی خاموش می شود؟ گاهی به علت خراب بودن قطعات الکترونیکی، بسته بودن شیرهای آب ورودی و نشت پمپ آب این مشکل به وجود می آید.

به چه علت ماشین ظرفشویی مجیک بوی سوختگی می دهد؟ گاهی اوقات به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات برد، بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی استشمام می شود که باید برای رفع آن اقدام شود.

 

بوی سوختگی جاروبرقی و آموزش رفع آن

 

استشمام بوی سوختگی از جاروبرقی مشکلی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو می شوند، این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود که ویان سرویس در ادامه به مهم ترین علت های بوی سوختگی جاروبرقی و آموزش رفع آن اشاره کرده ایم.

سوختن موتور

سوختن و خرابی موتور جاروبرقی یکی از اصلی ترین دلایل به مشام رسیدن بوی سوختگی می باشد در صورت خرابی موتور دستگاه باید از یک تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید.

خرابی فیوز جاروبرقی

سوختگی و معیوب شدن فیوز یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود بوی سوختگی از جارو برقی به مشام برسد، بهتر است با استفاده از یک مولتی متر و بعد از باز کردن درب دستگاه سلامت فیوز را بررسی نمایید.

رطوبت جاروبرقی

اگر آب وارد جاروبرقی شود قطعا موتور و برد جارو برقی آسیب خواهد دید، این امر باعث اتصالی در سیم ها و در نتیجه استشمام بوی سوختن از جاروبرقی خواهد شد.

بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی

در صورتی که قدرت مکش جاروبرقی را بر روی بیش ترین مقدار خود قرار دهید و به مدت یک ساعت به شکل مداوم از آن استفاده نمایید معمولا بوی سوختن به مشام خواهد رسید.

خرابی کمپرسور یخچال فریزر و آموزش رفع آن

 

یکی از بخش های مهم یخچال فریزر کمپرسور می باشد که خرابی آن باعث اختلال در عملکرد یخچال خواهد شد و باید خیلی زود نسبت به تعمیر آن اقدام شود. کمپرسور وظیفه ی فشرده کردن و گردش گازی که به آن تزریق شده (گاز فریون) را در درون کانال های اواپراتور بر عهده دارد، ممکن است این بخش به دلایل مختلف دچار مشکل شود.

کمپرسور یخچال چیست؟

کمپرسور یا موتور یخچال شامل بخش های مختلفی از جمله میلنگ، پیستون و سوپاپ می باشد که با کارکرد مناسب سبب ایجاد سرما برای یخچال خواهد شد. میلنگ با چرخش خود به صورت دورانی پستون ها را بالا و پایین کرده و با این تلمبه زدن، گاز درون لوله ها و سیلندرها به گردش در می آید. کمپرسور نیز همانند یک پمپ گاز را در داخل لوله ها حرکت داده و با فشرده کردن مایع خنک کننده یا مبرد آن را از طریق کندانسور و اواپراتور به گردش در خواهد آورد.

علائم خرابی کمپرسور یخچال

معمولا علائم ذیل نشان دهنده ی مشکلی در کمپرسور می باشد، البته ممکن است گاهی اوقات این دلایل نشانه ی خرابی دیگر قطعات نیز باشند اما بهتر است در صورت بروز مشکلات ذیل به بررسی کمپرسور بپردازید.

·         افزایش دمای یخچال

·         روشن نشدن یخچال

·         از کار افتادن فن کمپرسور

·         استارت بیش از اندازه کمپرسور

·         گرم شدن مواد غذایی در یخچال

·         ایجاد صداهای غیر عادی از کمپرسور

·         وجود برفک در بخش هایی از یخچال

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 181 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 23:14

اگرچه ماشین های لباسشویی تولید شده توسط برند ال جی از بالاترین تکنولوژی و با کیفیت ترین قطعات تولید می شوند اما ممکن است گاهی دچار خرابی شوند، از جمله مهم ترین مشکلات متداول ماشین لباسشویی ال جی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

عدم شست و شوی مناسب لباس ها  و تعمیر لباسشویی ال جی

در صورتی که حجم لباس های داخل ماشین لباسشویی بیش تر از ظرفیت دستگاه باشد فرآیند شست و شو به خوبی انجام نخواهد شد. بهتر است با توجه به ظرفیت لباسشویی، مقدار مجاز لباس را داخل آن بریزید.

مقدار مناسبی از پودر لباسشویی را با توجه به جنس و حجم لباس استفاده کنید.

برای شست و شوی لباس های معمولی از برنامه ی SYNTHETIC، لباس هایی که رنگ نمی دهند و مقاومت بالایی دارند برنامه ی COTTON را استفاده نمایید.

مشکلات متداول تعمیر لباسشویی سامسونگ

علت تکان های شدید ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام شستن لباس ها چیست؟

لرزش های شدید ماشین لباسشویی دلایل متعددی دارد ممکن است تنظیم نبودن پایه ها، خرابی فنر یا کمک فنرها، حجم خیلی زیاد لباس ها باعث ایجاد تکان های بیش از اندازه ی ماشین لباسشویی سامسونگ شود.

چرا ماشین لباسشویی سامسونگ به کندی آبگیری می کند؟

احتمالا آبگیری نادرست ماشین لباسشویی به دلیل بسته نشدن درست درب، خرابی تایمر، مشکل در شیلنگ و شیر ورودی آب و سوئیچ فشار ایجاد خواهد شد.

به چه دلیل دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ نمی چرخد؟

نچرخیدن و شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی سامسونگ به احتمال زیاد نشان دهنده ی خرابی موتور می باشد.

چرا صفحه نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نمی شود؟

در زمان مواجه شدن با این مشکل ابتدا از وجود برق ماشین لباسشویی مطمئن شوید در صورت اتصال برق به احتمال زیاد مشکل از برد ماشین لباسشویی خواهد بود.

به چه علت ماشین لباسشویی سامسونگ بیش از اندازه آبگیری می کند؟

از اصلی ترین دلایل این مشکل مسدود شدن مسیر هیدرواستات و خرابی هیدرواستات (سنسور فشار آب) می باشد.

اگرچه ماشین های لباسشویی تولید شده توسط برند ال جی از بالاترین تکنولوژی و با کیفیت ترین قطعات تولید می شوند اما ممکن است گاهی دچار خرابی شوند، از جمله مهم ترین مشکلات متداول ماشین لباسشویی ال جی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

تعمیر لباسشویی دوو

علت از کار افتادن ناگهانی ماشین لباسشویی دوو چیست؟

بروز این مشکل معمولا به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ یا تایمر لباسشویی، مشکل در اتصالات درب و خرابی موتور لباسشویی می باشد.

چرا ماشین لباسشویی با دور تند کار نمی کند؟

همان طور که می دانید اختلال در دور تند ماشین لباسشویی سبب می شود لباس ها خشک نشوند به همین دلیل باید سریعا برای رفع مشکل اقدام شود، گاهی خرابی خازن باعث بروز این مشکل خواهد شد. از آن جایی که گاهی نرسیدن ولتاژ باعث بروز این مشکل می شود می توانید سیم دور تند را بررسی نمایید.

به چه دلیل مخزن ماشین لباسشویی دوو از آب پر نمی شود؟

در زمان مواجه شدن با این مشکل لازم است تا میزان فشار آب، ورودی آب و شیر برقی مورد بررسی قرار بگیرند.

علت لرزش ماشین لباسشویی دوو در زمان کار چیست؟

معمولا اگر پایه های ماشین لباسشویی توازن نداشته باشد این مشکل به وجود می آید گاهی نیز شل شدن اتصالات سبب لرزش ماشین لباسشویی خواهد شد.

تعمیر لباسشویی پاکشوما

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما چیست؟

معمولا زمانی که لباس های داخل ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت مشخص شده باشد این مشکل به وجود می آید البته ممکن است به دلیل خراب بودن درب ماشین لباسشویی با این مشکل مواجه شوید.

چرا از ماشین لباسشویی پاکشوما بوی نامطبوعی به مشام می رسد؟

گاهی اوقات به دلیل باقی ماندن شوینده درداخل ماشین یا در محفظه ی پودر بوی نامطبوعی به مشام می رسد البته در صورتی که بعد از بررسی متوجه شده اید بوی نامطبوع به این دلایل نیست بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید.

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 23:04

برد یخچال چیست؟ برد یخچال همانند مغز این دستگاه عمل می کند به طوری که تمامی فرامین به برد الکترونیکی یخچال ارسال شده و بعد دستور مربوطه به قطعه صادر خواهد شد. در صورتی که یخچال بوش مشکلاتی به شرح ذیل داشته باشد احتمالا برد یخچال آسیب دیده است.

·         خطای برد یخچال بوش

اصلی ترین نشانه ی خرابی برد یخچال بوش نمایش ارور E10 و E20  می باشد.

روشن نشدن یخچال  و تعمیر یخچال بوش

اگر کمپرسور، موتور و دیگر قطعات یخچال سالم هستند و به خوبی کار می کنند اما یخچال روشن نمی شود قطعا مشکل از برد یخچال بوش می باشد که نیاز به تعمیر برد فریزر بوش یا تعویض این قطعه خواهد بود.

·         روشن و خاموش شدن یخچال بوش به صورت مکرر

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث روشن و خاموش شدن پی در پی یخچال بوش می شود وجود مشکل و خرابی برد یخچال بوش است.

تعمیر یخچال ال جی

متداول ترین مشکلات این محصول عبارت است از یخ نزدن فریزر و خرابی درب که در ادامه به علت این مشکل ها پرداخته ایم.

·         علت یخ نزدن فریزر ساید ال جی

یکی از مشکلات بدی که ممکن است برای یخچال های ساید بای ساید ال جی پیش آید یخ نزدن فریزر ساید بای ساید ال جی می باشد وقوع این اتفاق بر اثر انسداد مسیر انتقال سرما به بخش فریزر، خرابی فن، مشکل در سنسورهای دما و به طور کلی برودت کم و ضعیف فریزر رخ خواهد داد.

 اگر متوجه شده اید که مواد خوراکی داخل فریزر منجمد نمی شوند در قدم اول فن کندانسور را بررسی کنید این فن با چرخش هوا سبب خنک شدن فریزر خواهد شد. مشکل در فن اواپراتور نیز از دیگر دلایل عدم انجماد فریزر می باشد که باید بعد از بررسی برای تعمیر یا تعویض آن اقدام شود.

ترموستات را بررسی کنید اگر این قطعه خراب باشد، با کاهش و افزایش درجه ی آن صدایی به گوش نخواهد رسید و خرابی ترموستات باعث می شود فریزر یخ نزند. مشکل دیگری که موجب یخ نزدن فریزر می شود خرابی کمپرسور است خرابی این بخش باعث می شود مواد غذایی منجمد نشوند.

روشن بودن دائمی لامپ و تعمیر یخچال سامسونگ

قطعا روشن بودن دائمی لامپ سبب کاهش برودت این دستگاه خواهد شد، برای اینکه از روشن شدن دائمی لامپ یخچال سامسونگ مطمئن شوید بعد از گذشت مدتی از بسته بودن درب لامپ را لمس کنید در صورتی که لامپ داغ باشد به این معناست که لامپ روشن بوده در بیشتر مواقع با تعویض سوئیچ متصل به لامپ این مشکل برطرف می شود.

بوی بد یخچال سامسونگ

بهتر است در قدم اول مواد غذایی که باعث ایجاد بوی بد شده اند را خارج کرده و بعد از خاموش کردن یخچال تمامی قفسه ها و طبقات را به خوبی تمیز کنید بهتر است از آب گرم و جوش شیرین برای این کار استفاده نمایید.

 

برفک زدن یخچال سامسونگ

در صورت بروز این مشکل حتما ترموستات را بررسی کنید شاید نیاز به تعویض این قطعه باشد. برای تعویض قطعه بهتر است با تعمیر کار یخچال فریزر سامسونگ تماس بگیرید.

 

 

·         صدای غیر معمول یخچال فریزر

صدای غیر طبیعی یخچال فریزر دوو به دلیل خرابی کمپرسور، فن یا تراز نبودن پایه ها می باشد. در صورتی که با تکان دادن یخچال، دیگر صدای غیر عادی به گوش نمی رسد قطعا مشکل از عدم تراز بودن پایه های یخچال می باشد.

یخ زدن مواد غذایی در داخل تعمیر یخچال دوو

مشکل در دمپر و برد اصلی دستگاه باعث یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال دوو خواهد شد.

·         کار نکردن فن کندانسور یخچال فریزر

اگر فن کندانسور که در کنار موتور یخچال قرار دارد کار نکند علاوه بر اینکه صدای عجیبی از بخش پشتی یخچال به گوش می رسد بدنه ی یخچال بیش از حد داغ خواهد شد.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که یخچال مجیک ساخت کجاست؟ تمامی لوازم برقی تولید شده توسط برند مجیک کیفیت بالایی دارد، یخچال های مجیک ساخت کشور کره ی جنوبی بوده و به کشور های مختلف دنیا از جمله ایران صادر می شود.

از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در زمان کار با یخچال ساید مجیک یا دیگر مدل های این برند با آن مواجه شوید در ذیل آمده است:

کارکرد بدون وقفه ی یخچال مجیکمعمولا بروز این مشکل نیاز به بررسی سیم پیچ های کندانسور خواهد داشت.

خنک نبودن هوای یخچال مجیک و تعمیر یخچال مجیک

 در صورتی که یخچال مجیک نتواند سرمای مورد نیاز برای نگه داری مواد خوراکی را فراهم کند تمامی مواد غذایی داخل یخچال فاسد خواهند شد. بهتر است در صورت افت سرمای این وسیله از سالم بودن لاستیک دور درب، چفت شدن درب یخچال، کمپرسور، رله کمپرسور مطمئن شوید.

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 23:04

برند دوو برند لوازم خانگی دوو برای اولین بار در سال 1963 در سئول کره‌ی جنوبی تأسیس شد. این برند یکی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای لوازم خانگی است که در میان مصرف‌کنندگان طرفداران زیادی دارد.

تلویزیون‌ها هم مانند دیگر تولیدات کارخانه‌ها با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و در مدل‌های متنوع با قابلیت‌های متفاوت تولید می‌شوند. در این میان برند دوو یکی از تولیدکنندگان این کالای پرمصرف است که محصولاتش با استقبال بالایی مواجه شده‌اند. تلویزیون دوو مدلDLE-50K4410 سایز 50 اینچ، از گیرنده‌ی دیجیتالی و تيونر DVBT2 بهره می‌برد. کیفیت تصویر آن 4k-Ultra HD است و قابلیت Mega Contrast دارد. این تلویزیون با سه درگاه HDMI و دو درگاه USB امکان اتصال ابزارهای دیجیتال نظیر فلش و هارد از طریق پورت USB و یا اتصال Play Station و لپ تاپ را از طریق پورت HDMI برای کاربر فراهم   میکند.

 تلویزیون دوو مدلDSL-43K5700


تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-43K5750 سایز 43 اینچ, یکی از تلویزیون‌های 43 اینچی کمپانی «دوو» است.تمامی امکانات اولیه‌ی موردنیاز تلویزیون، برای آن در نظر گرفته شده است.صفحه‌ی این تلویزیون از نوع تخت بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD نمایش دهد.همچنین متناسب با این کیفیت تصویر، برای آن رزولوشن 1920 × 1080 پیکسلی را در نظر گرفته‌اند. زاویه دید گسترده 178 درجه‌ای این تلویزیون، امکان تماشای آن را از زوایای گسترده‌ای فراهم می‌آورد. این تلویزیون هوشمند است و شما می‌توانید با آن بازی، وب‌گردی و بسیاری کارهای دیگر را به‌راحتی انجام دهید. شما در این تلویزیون دارای درگاه‌های مختفی هستید و می‌توانید خروجی ها و ورودی‌های زیادی دریافت کنید. این تلویزیون دارای رنگ فریم نوک‌مدادی است.

تلویزیون دوو مدلDSL-43K5750


تلویزیون هوشمند مدل DSL-43K5900P محصولی از برند دوو (Daewoo) است که با سایز 43 اینچ به بازار عرضه شده است. این تلویزیون با صفحه ای تخت و کیفیت Full HD امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل با زاویه دید ۱۷۸ درجه، زاویه‌دید وسیعی دارد و امکان تماشای صفحه‌نمایش را از محدوده‌ وسیعی فراهم می‌کند. این تلویزیون دارای دو درگاه USB است که میتوان از طریق آن فایلهای صوتی و تصویری را از طریق فلش و هارد اکسترنال روی تلویزیون اجرا کرد و یا برنامههای تلویزیونی را روی آنها ذخیره کرد. درگاه HDMI قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD به صفحه‌نمایش منتقل کند.

تلویزیون دوو مدلDSL-43K5900

 از دیگر ویژگی‌های جالب این مدل، می‌توان به قابلیت ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد؛ کارایی این قابلیت به این صورت است که با ذخیره‌کردن برنامه‌ درحال‌پخش، می‌توانید به لحظات قبلی بازگردید. گفتنی است گیرنده دیجیتال داخلی، شما را از خرید یک دستگاه جداگانه معاف می‌سازد و می‌توانید از شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما به‌راحتی استفاده کنید.
 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 2:48

برای یادگیری تعمیرات ماشین لباسشویی بوش بهتر است ابتدا با مشکلات متداول بوش آشنا شوید:

تعمیر لباسشویی بوش

به چه دلیل دیگ ماشین لباسشویی بوش نمی چرخد؟

 در صورتی که با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش رو به رو شده اید احتمالا مشکل مربوط به موتور دستگاه می باشد.

علت جمع شدن آب در داخل دیگ لباسشویی بوش چیست؟

از جمله مشکلات متداول لباسشویی بوش جمع شدن آب در زمان خاموش بودن دستگاه می باشد. اصلی ترین علت بروز این مشکل خرابی قطعات شیر برقی، واشرها و اورینگ لباسشویی می باشد که نیاز به تعویض خواهد داشت چنانچه آب داخل دیگ کثیف باشد احتمالا مسیر فاضلاب به سینک گرفته و مسدود شده است.

تعمیر لباسشویی آاگ

  • عدم آبگیری به موقع
  • روشن نشدن دستگاه
  • نشت آب از دستگاه
  • بسته نشدن درب لباسشویی
  • خاموش شدن ناگهانی لباسشویی
  • صدای زیاد ماشین لباسشویی
  • استشمام بوی بد لباسشویی

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که ماشین لباسشویی جنرال ساخت کجاست؟ این برند معروف آمریکایی محبوبیت بسیاری دارد اما این بدان معنا نیست که تعمیر لباسشویی جنرال الکتریک دچار خرابی نخواهد شد. بلکه این وسیله مانند دیگر لوازم خانگی بر اثر کارکرد طولانی مدت، نوسانات برق و معیوب شدن قطعات دچار خرابی خواهد شد.

·         چرا لباس ها در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بوی بدی می گیرند؟

  • معمولا به دلیل رشد باکتری در لاستیک درب لباسشویی لباس ها بوی بدی خواهند گرفت بهتر است برای رفع این مشکل لباسشویی را از آب داغ و مواد شوینده پر کرده و اجازه دهید مدتی شروع به کار کند.

·         به چه دلیل ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به خوبی کار نمی کند؟

  • بروز این مشکل به دلایلی از جمله عدم آبگیری لباسشویی، کم بودن فشار آب ورودی، کثیف بودن لاستیک دور درب لباسشویی، انتخاب اشتباه برنامه شست و شو و استفاده از شوینده ی نامناسب خواهد بود.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی مابه

از جمله اصلی ترین خرابی های لباسشویی مابه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نشتی آب از لباسشویی
  • روشن نشدن لباسشویی
  • نچرخیدن دیگ لباسشویی
  • عدم تخلیه ی آب لباسشویی
  • عدم کارکرد خشک کن لباسشویی
  • تمیز نشدن لباس ها بعد از شست و شو
  • طولانی شدن مدت زمان شست و شوی لباس
  • به گوش رسیدن صداهای غیرعادی از لباسشویی

 

رفع خرابی های لباسشویی مابه

در ادامه به علل خرابی های رایج لباسشویی مابه و نحوه ی رفع این مشکلات پرداخته ایم:

علت گرم نشدن آب لباسشویی مابه چیست؟

در صورتی که آب ماشین لباسشویی مابه گرم نمی شود بهتر است برای تعمیر لباسشویی مابه اقدام کنید و از سالم بودن ترموستات، هیدرواستات و تایمر مطمئن شوید.

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 2:47

شرکت دوو که یکی از پیشتازان تولید لوازم خانگی می باشد تلویزیون های با کیفیتی را در سایز های مختلفی تولید و روانه بازار کرده است. یکی از این مدل مدل DLE-43K4310 می باشد که در واقع این محصول مدل به روز شده و آپدیت شده ی مدل قبلی آن تلویزیون دوو مدلDLE-43K4310 است که به تازگی وارد بازار شده. این تلویزیون دارای می باشد و سایز آن43  اینچ و همچنین دارای رزولیشن 1080×1920 است. این تلویزیون که با صفحه نمایش تخت تولید شده امکان تماشای تصاویر با کیفیت را برای شما فراهم می کند. این مدل تلویزیون یک مدیا پلیر است که از فرمت های صوتی و تصویری مختلفی پشتیبانی میکند و با نسبت تصویر 16.9 تصویری واضح را با ابعادی مناسب نمایش می دهد.

تلویزیون دوو مدلDLE-32H1810

 کیفیت تصویر HD جزء محبوبترین  (Daewoo)با گارانتی 24 ماهه است.

کد مدل جدید این تلویزیون DLE-32H1810 می باشد.

این تلویزیون با ، صفحه نمایش تخت و تکنولوژی مگاکنتراست روانه بازار گردیده است.

تصویر واضح با ابعاد مناسب به همراه پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی و تصویری ارزش خرید این تلویزیون را در سایز 32 اینچ بیشتر کرده است.

این مدل همچون دیگر تلویزیون های دوو از تکنولوژی گیرنده دیجیتال بهره برده و تصویری شفاف را به بینندگان خود هدیه می دهد. مهمترین امکانات این مدل وجود یک پورت USB و دو پورت HDMI است که می تواند نیاز شما را برای اتصال دستگاه های مختلف با مرتفع سازد. این محصول با گار دسترس مصرف کنندگان قرار گفته است.

تلویزیون دوو مدلDLE-43K4311

امروزه طراحی های خانه با سبک مینیمال (Minimal) به عنوان یکی از محبوبترین روش ها برای کسانی که به فکر افزایش زیبایی در کنار استفاده از طرح های نوین در دکوراسیون خود هستند مناسب است.

تلویزیون 43 اینچ ( طراحی بدون قاب (Frameless) خود به روزترین محصول دوو  است که از طراحی مینیمال استفاده شده است.

 

سیستم صوتی

 سیستم به دوکاناله مجزا است که توان خروجی کلی صدایی برابر با 30 وات را تولید می‌کنند. حالت صدایی که اسپیکرهای این محصول ایجاد می نماید از حالت صدای دالبی دیجیتال (Dolby Digital)  بوده و مشاهده فیلم‌های با کیفیت را دو چندان لذت بخش نماید.

 

تلویزیون دوو مدلDLE-43K4410

 تجهیز به گیرنده دیجیتال قوی داخلی (DBVT2) توانایی دریافت و پخش تصاویر را باکیفیت عالی را داراست.

 DLE-43K4300 دارای امکاناتی نظیر ضبط برنامه تلویزیونی (PVR)، قابلیت اتصال به تلفن همراه را با استفاده از کابل MHL را داراست.

همچنین این مدل از تلویزیون های دوو دارای صدای مطلوب و درگاه های کامل از جمله اُپتیکال و ARC بوده و امکان اتصال تجهیزات جانبی از طریق سه ورودی HDMI و دو ورودی USB برای پخش تصاویر و فایل های صوتی را دارد.

 

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 20:32

یکی از قطعات مهم ساید بای ساید میله برد الکترونیکی است که گاهی اوقات به دلیل نوسانات برق یا استفاده ی طولانی مدت از دستگاه دچار خرابی خواهد شد در بیشتر مواقع برد الکتریکی تعمیر ساید میله را میتوان تعمیر کرد.

مشکل در کندانسور ساید میله

در صورتی که از ساید بای ساید میله صدای زیادی به گوش میرسد احتمالا فن کمپرسور، برد الکتریکی و کندانسور دچار مشکل شده است.

علت خاموش شدن مکرر ساید میله

به طور کلی ساید بای ساید میله باید در فواصل مشخص خاموش و روشن شود اگر متوجه شده اید که این فواصل بسیار نامنظم و کوتاه شده لازم است فن کندانسور و کمپرسور توسط کارشناس  بررسی شود.

تعمیر ظرفشویی میله

  • روشن نشدن دستگاه
  • تمیز نشدن ظروف
  • تخلیه نشدن آب
  • باز نشدن درب ظرفشویی
  • گرم نشدن آب

علت گرم نشدن آب و عدم تولید بخار در ظرفشویی میله چیست؟

معمولا به دلیل خرابی المنت و هیت پمپ دستگاه این مشکل به وجود می آید.

چرا ماشین ظرفشویی میله آبگیری نمی کند؟

عدم آبگیری ماشین ظرف شویی میله معمولا بر اثر خرابی و انسداد شیلنگ و مشکل در شیر ورودی ظرفشویی ایجاد خواهد شد.

تعمیر ماشین لباسشویی میله در منزل

بهترین روش برای تعمیر لباسشویی میله و عیب یابی و رفع مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی حضور تعمیرکار در محل می باشد چرا که به دلیل سنگین بودن این وسیله حمل و نقل آن دشوار خواهد بود.

علت نشتی آب از لباسشویی میله چیست؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده ی بیش از اندازه از شوینده این مشکل ایجاد می شود همچنین پارگی شیلنگ، مشکل در پمپ یا سوراخ شدن دیگ لباسشویی میله سبب نشتی آب خواهد شد.

چرا دیگ ماشین لباسشویی میله به خوبی نمی چرخد؟

اگر آب موجود در پایان سیکل شست و شو به خوبی تخلیه نشده و زیاد باشد دیگ به خوبی نمی چرخد، همچنین ممکن است به دلیل خرابی در ضامن یا سوئیچ درب این مشکل ایجاد شود.

علت کار نکردن و  مشکل در دکمه های ظرفشویی

از جمله اصلی ترین دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         خرابی صفحه لمسی

·         روشن نبودن دستگاه

·         خرابی کلید های صفحه لمسی

·         فعال بودن قفل کودک

·         خرابی برد اصلی

خرابی صفحه لمسی یا کنترل پنل

یکی دیگر از مواردی که در صورت بروز مشکل در دکمه های ظرفشویی باید آن را بررسی نمایید خرابی صفحه لمسی و کنترل پنل می باشد، اگر صفحه نمایش دستگاه روشن شده اما برخی از دکمه ها کار نمی کند احتمالا صفحه کلید لمسی و کنترل پنل دستگاه معیوب شده است و باید تعویض شود.

در بعضی از ماشین های ظرفشویی صفحه لمسی و کنترل پنل به صورت جداگانه به فروش می رسد و میتوانید در صورت خرابی هر یک نسبت به تعویض آن اقدام کنید اما در برخی دیگر از مدل ها این دو به صورت یک جا فروخته می شوند و به همین دلیل در صورت خرابی یک قطعه باید هر دوی آن ها را تعویض نمایید.

 

 

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی...
ما را در سایت عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرند اکبری viapr بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 20:32